KOMENTARZE do: Zmęczenie


Gdyby ktoś...

zechciał zajrzeć tu i wpisać kilka słów, to chciałabym poinformować, że będę mogła na nie odpowiedzieć najwcześniej jutro (piątek) wieczorem.

Wszystkiego dobrego! :)

2008-06-12 21:44prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Prowincjalko

Coz powiedziec? Noc i dzien, slonce, deszcz, padnij, powstań. Modlitwa o chwile ciszy, czasem wysluchana, czesciej nie. Mimo to - carpe diem.

PS. Zanim zdiagnozujesz depresje, ZAWSZE zrob porzadne badania fizykalne.Wskazowki masz.

2008-06-12 22:26rapunzel0613
...


Dno to dobry punkt,

by odbić się w górę.
Tak też można na to spojrzeć.

2008-06-12 23:16Pani Łyżeczka1522680Codzienność posrebrzanawww.panilyzeczka.salon24.pl
...


Prowincjałko

Wysłałem Ci e-maila.

2008-06-13 00:18Daniel Paczkowski1151038komentarze z ... Polski Bwww.pako.salon24.pl
...


Autorka

Poniewaz wymienilas kiedys nazwe bliskiego mi pod skora Szczecinka, czyli miasta, w ktorym sie urodzilem, dam ci swoj lek. Kup trzy tomy Solzenicyna "Archipelag Gulag". Jak Ci dopiecze, przeczytaj pare stron. Zobacz ilu swietnych ludzi upodlono i zniszczono. Mnie to trzymalo przez wiele lat. Teraz juz nie potrzebuje. SMOLE WSZYSTKO! A Wielmozne Lisostwo w polskiej telewizji nawet moja Zone wyleczylo, nawet mimo stu seriali. Za dwa tygodnie, siuuuuup!!! TV Polonia. Po co nam to? Niech Polaki z Poski zajmuja sie soimi Lisamy, niech wybieraja Tuskow itd.
Nie moj cyrk, nie moje malpyyyyy!!!!

2008-06-13 00:28Tymczasowy67293Dopoki sie dawww.tymczasowy.salon24.pl
...


łaska

Jeżeli to nie żart - to, co piszesz - to nie chciałbym się silić na słowa, które niewiele Ci pomogą. Po prostu oddaję Cię Panu, który - bez względu jak sięczujesz - jest teraz bliżej Ciebie niż kiedykolwiek.

Łaska, łaska.

2008-06-13 07:04Sławek Zatwardnicki133237confessioneswww.confessiones.salon24.pl
...


komentarz

Tak. Ja też będę pamiętać.

2008-06-13 07:46Sosenka2254484pinus mugowww.sosenka.salon24.pl
...


Prowincjałka

Daje jest Ci iść po "wężach i skorpionach".

Ja zawsze w sytuacjach trudnych sięgam do psalmu 91.

"Kto się w opiekę oddał Najwyższemu *
i w cieniu Wszechmocnego mieszka,

Mówi do Pana: "Tyś moją ucieczką i twierdzą, *
Boże mój, któremu ufam".

Bo On sam cię wyzwoli z sideł myśliwego *
i od słowa niosącego zgubę.

Okryje cię swoimi piórami, †
pod Jego skrzydła się schronisz; *

wierność Jego jest puklerzem i tarczą.
Nie ulękniesz się strachu nocnego *
ani strzały za dnia lecącej,

Ani zarazy skradającej się w mroku, *
ani moru niszczącego w południe.

A choćby tysiąc padło u boku twego †
i dziesięć tysięcy po twojej prawicy, *

ciebie to nie spotka.

Bo Pan jest twoją ucieczką, *
za obrońcę wziąłeś Najwyższego.

Nie przystąpi do ciebie niedola, *
a cios nie dosięgnie twojego namiotu,

Bo rozkazał swoim aniołom, *
aby cię strzegli na wszystkich twych drogach.
Będą cię nosili na rękach, *
abyś stopy nie uraził o kamień.
Będziesz stąpał po wężach i żmijach, *
a lwa i smoka podepczesz.

"Ja go wybawię, bo przylgnął do Mnie, *
osłonię go, bo poznał moje imię.
Będzie Mnie wzywał, a Ja go wysłucham †
i będę z nim w utrapieniu, *
wyzwolę go i sławą obdarzę.

Nasycę go długim życiem *
i ukażę mu moje zbawienie".

Chwała Ojcu i Synowi, *
i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze, *
i na wieki wieków. Amen."

***

Chociaż bym przechodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę... , Bo TY JESTEŚ ze mną... .

To zdanie wypowiedział kiedyś z mocą Jan Paweł II podczas jednej ze swojej homilii - mam je ciągle w uszach.. .

Pamiętam o Tobie w modlitwie.

Pozdrawiam.

2008-06-13 10:26poldek2523465"Każdy kto wierzy myśli - wierząc myśli i myśląc wierzy.. ".www.poldek34.salon24.pl
...


Prowincjałka

Droga Prowincjałko, w tym co się u Ciebie stało, piękne jest to, że tracąc wszystko, znajdujesz "inne", głębsze wszystko...
To zranione serce mimo cierpienia wciąż dla Ciebie bije i czuwa (nawet w nocy!). Trzymam kciuki za zaufanie, o którym piszesz - może ono ma moc ukojenia lęku i stresu? Serdecznie ściskam i życzę odpoczynku w weekend :D

2008-06-13 11:09Kathrinna551811Rzecz o psychologii rzeczywistościwww.psychologia.salon24.pl
...


Prowincjałka

wyjaśniam:

Pisząc o zaufaniu, miałam na myśli: "uczę się polegać przede wszystkim na Nim" - zrozumiałam to jako pogłębianie zaufania.

Jeszcze mi się piosenka przypomniała:

"Nie płacz maleńka, szkoda łez
życie jest jakie jest.
Włóż pod poduszkę swoje sny,
na lepsze niech czekają dni"

/E. Geppert/

nie tyle treść do Ciebie kieruję, co troskę i czułość, które mnie w tej piosence zawsze poruszają :)

2008-06-13 11:14Kathrinna551811Rzecz o psychologii rzeczywistościwww.psychologia.salon24.pl
...


Prowincjałka

szanowna Pani,
doskonale Panią rozumiem: komornicy i tym podobne sprawy, przerabiałam to mimo że jestem o połowę młodsza. w takich momentach słowa otuchy, które wydają się banalne i oczywiste, są bardzo potrzebne. podobnie jak świadomość, że po drugiej stronie komputera jest ktoś, kto nawet "tylko" ciepło o nas pomyśli lub np. pomodli się (jeśli jest wierzący).
z całego serca trzymam za Panią kciuki. żałuję, że nie mogę zrobić więcej - sama powoli wychodzę z dołka. w dużej mierze dzięki niespodziewanym przyjaciołom... których tu poznałam.
ściskam

2008-06-13 16:21Sylwia (Basia) Kamińska59350Kontrawww.kontra.salon24.pl
...


Nareszcie się znalazło...

Nareszcie wiesz na czym stoisz.

Ja w tej dyskusji pod postem "Monstrancja" napisałem Ci, że dam Ci adres na mojego bloga - ale wtedy kiedy będę miał więcej tekstów. Napisałem już trzy następne i szlifuję je jeszcze [zabiegi i upadek w dziurę chodnikową trochę opóźniły szlify]. Jeden z nich jest - w części - o tym jak należy postępować jak się już znalazło swoje dno.

Napisałem też Kathrinnie, że ze względu na Ciebie przyspieszam pisanie tekstów [trudnych, co tu dużo mówić]. Jutro wpisuję je - po ostatnim szlifie - i daję Ci adres.

Depresja bije Cię w Twój organizm - nie pyta cię kim ty jesteś. Jeśli idziesz do lekarza też go nie pytasz kim jest. Pisząc do Ciebie słucham bez przerwy na Youtube: "His Divine Grace Srila Bhakti Bibudha Bodhayan Maharaj" - piękną pieśń wykonywaną dla Pana Kriszny. Słucham jej nieraz bez przerwy pół dnia.

Oraz mantrę do wedyjskiej bogini szczęścia: "Lakshmi (Laxmi) Gayatri for Spiritual Wealth and Luxuries".

2008-06-13 18:30k.s.i.a.0970
...


Do Wszystkich: Notka ma wydźwięk optymistyczny :)

Opisuję w niej prawdę, szczerą prawdę i tylko prawdę. Tak w wielkim skrócie wyglądały/wyglądają ostatnie 10 lat mojego życia.

Najgorszy był początek, pierwsze 5-7 lat. Teraz moja sytuacja bytowa jest względnie ustabilizowana. Od kilku miesięcy mam małą emeryturę oraz zarejestrowaną działalność gospodarczą, z której czasami jakiś grosz wpadnie.

Jednak prawdą najprawdziwszą jest stwierdzenie, że żyję "z dnia na dzień". W kwestiach bytowych tak naprawdę nic ode mnie nie zależy. Próbowałam dwukrotnie (2003, 2007) uruchomić działalność gospodarczą na szerszą skalę w dziedzinie, którą bardzo dobrze znam. Efekt? Odzew ZEROWY! Zupełnie ZEROWY!

Ale zlecenia (nie tak duże, jak byłyby mi potrzebne, żeby spłacić resztę długów) przyszły zupełnie z innej strony, bez mojego ruszenia palcem w bucie. W ekonomii znana jest "zasada Pareta" ("zasada 80/20"). W moim przypadku ma miejsce jej absurdalna wersja: 100/0 (100% wpływów przy 0% nakładów lub 0% wpływów przy 100% nakładów). To taka ciekawostka ekonomiczna...

Z natury jestem optymistką. Jednocześnie z doświadczenia wiem, jak ważne jest kontrolowane (!) osiągnięcie psychologicznego dna. Czuję, że złapałam grunt pod nogami. Teraz powinno już być lepiej. Piszę oczywiście o stronie psychologicznej moich doświadczeń. Bytowe sprawy w gruzach, nerwy w gruzach... Czas odbudowy?

2008-06-13 22:28prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Do Wszystkich: Najserdeczniejsze podziękowania za troskę

Po prostu: Najszczerzej dziękuję za każde dobre słowo!

2008-06-13 22:33prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


rapunzel

Droga rapunzel, przemawiasz jak Kohelet:

"Wszystko ma swój czas,
i jest wyznaczona godzina
na wszystkie sprawy pod niebem:
Jest czas rodzenia i czas umierania,
czas sadzenia i czas wyrywania tego, co zasadzono,
czas zabijania i czas leczenia,
czas burzenia i czas budowania,
czas płaczu i czas śmiechu,
czas zawodzenia i czas pląsów,
czas rzucania kamieni i czas ich zbierania,
czas pieszczot cielesnych i czas wstrzymywania się od nich,
czas szukania i czas tracenia,
czas zachowania i czas wyrzucania,
czas rozdzierania i czas zszywania,
czas milczenia i czas mówienia,
czas miłowania i czas nienawiści,
czas wojny i czas pokoju.

Cóż przyjdzie pracującemu
z trudu, jaki sobie zadaje?
Przyjrzałem się pracy, jaką Bóg obarczył ludzi,
by się nią trudzili.

Uczynił wszystko pięknie w swoim czasie,
dał im nawet wyobrażenie o dziejach świata,
tak jednak, że nie pojmie człowiek dzieł,
jakich Bóg dokonuje od początku aż do końca.

Pismo Święte, Księga Koheleta 3, 1-11

2008-06-13 22:42prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...



rapunzel

Serdecznie dziękuję Ci za linki ratownicze :) Po nich zaczęłam dalej szukać w internecie i znalazłam kilka bardzo prostych i bardzo cennych wskazówek psychoterapeutcznych.

Konieczność badań fizykalnych - jasna sprawa. Co nie wyklucza szukania sposobów radzenia sobie z lękiem lub depresją - niezależnie od tego, gdzie znajduje się ich źródło.

2008-06-13 22:58prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...



Pani Łyżeczka

Łyżeczko, tak: dno daje oparcie do obicia się w górę.

Dzięki za zrozumienie. Nie bez przyczyny Antoni Kępiński znalazł się w Twoim profilu... :)

2008-06-13 23:05prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Daniel Paczkowski

Danielu... Bardzo dziękuję za e-mail. Sporo już chyba wyjaśniłam powyżej, ale jeszcze napiszę, jak obiecywałam. Dzięki!!!

2008-06-13 23:10prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Tymczasowy

@"Kup trzy tomy Solzenicyna "Archipelag Gulag". Jak Ci dopiecze, przeczytaj pare stron. Zobacz ilu swietnych ludzi upodlono i zniszczono. Mnie to trzymalo przez wiele lat"


Być może to JEST lekarstwo, ale ja nieczytająca jestem... Ten typ tak ma :)

Ignorancja ma swoje dobre strony. Kiedy 13.grudnia 1981 byłam przesłuchiwana na komendzie MO, kiedy nie chciałam podpisać lojalki, przesłuchujący SB-ek, straszył mnie wywiezieniem na Sybir... Przekonany, że jak wszyscy opozycjoniści, pewnie czytałam Sołżenicyna, dla wzmocnienia nacisku zwrócił się do mnie naprawdę groźnym tonem: "Wywieziemy panią na Sybir! Wróci pani za 30 lat, to będzie mądrzejsza! "Archipelag Gułag pani czytała?!"... "Nieee..." - odpowiedziałam spokojnie. I z faceta powietrze uszło jak z balona.

2008-06-13 23:24prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Sławek Zatwardnicki

Sławku, tak: to łaska! Moje trudne doświadczenia są czasem łaski. Za zrozumienie dziękuję. I za pamięć o mnie przed Bogiem.

PS Dlaczego sądziłeś, że moje słowa mogły być żartem?

2008-06-13 23:29prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Sosenka

Dziękuję. Za "tak" i za "ja też będę pamiętać"...
Jakoś lżej mi dzisiaj... :)

2008-06-13 23:32prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


poldek

Chwała Ojcu i Synowi,
i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze,
i na wieki wieków.

Amen, Poldku, amen!

2008-06-13 23:35prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Kathrinna

"Pisząc o zaufaniu, miałam na myśli: "uczę się polegać przede wszystkim na Nim" - zrozumiałam to jako pogłębianie zaufania"

Tak, Kathrinno, to pogłębienie zaufania. Do Boga. Niezależnie jaką drogą przez życie mnie prowadzi. On wie lepiej. Dziękuję Ci za ciepłe słowa... :)

2008-06-13 23:39prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Basia Kamińska

Dziękuję za słowa otuchy! Trudności są zawsze po coś nam dane. Chyba po to, zebyśmy dzięki nim stawali się lepsi. A ludzie obok dani są po to, aby łatwiej było przez te doświadczenia przechodzić.

Wszystkiego dobrego, a nawet najlepszego! :)

2008-06-13 23:46prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


k.s.i.a.

Dziękuję za odwiedziny, ale z Twoich tekstów i rad nie skorzystam. Jeśli nasza wymiana zdań pod notką "Monstracja" niczego Ci nie wyjaśniła, pozostaje mi tylko ofiarować Ci to...

HAIKU:

K.s.i.a. zna wiele wyrazów i lubi mnożyć słowa,
K.s.i.a. zna wiele adresów, ale nie zna drogi,
Groch z kapustą.

:)

2008-06-13 23:56prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Prowincjałka

Nie wiedziałem, co wczoraj napisać. Po prostu wieczorem odmówiłem w Pani intencji tajemnice chwalebne (takie miałem 'w kolejce').

Myślałem też o tych słowach, i o wcześniejszych, spod linka, o których wcześniej nie wiedziałem... Przypomniało mi się co kiedyś, przypuszczam, że w ten sam sposób, usłyszałem (choć chyba trafniejsze byłoby słowo zrozumiałem): "Ja jestem Drogą, Prawdą i Życiem".

Rany serca, które nam zadano, najlepiej leczy wybaczenie. Wbrew pozorom, jest się silniejszym po wewnętrznym wybaczeniu, nawet, kiedy nie wszystkie krzywdy mogą być już nam naprawione.

2008-06-14 12:32SławekP71049Wiara i Rozumwww.teista.salon24.pl
...


SławekP

Sławku, Bracie w Drodze... Dziękuję Ci z serca.

Odnośnie serca zranionego - wybaczyłam... Ale sprawa i tak pozostaje bardzo trudna i bolesna (Łk 12, 51-53).

2008-06-14 14:06prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Modlitwa i solidarność..
.
Serdecznie dziękuję za wszystkie modlitwy... Jestem pewna, że Bóg je usłyszał...

"Wprowadziłem ład
i spokój do mojej duszy.
Jak niemowlę u swej matki,
jak niemowlę - tak we mnie jest moja dusza.

Izraelu, złóż w Panu nadzieję
odtąd i aż na wieki!"

Ps 131,2-3

Ja również pamiętałam o każdym z Was przed Bogiem...

2008-06-14 14:08prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Z natury jesteś optymistką

Piękne słowa - szczególnie w opisanym tu kontekście.

Pozdrawiam i ściskam serdecznie w ten zabiegany czas.

2008-06-14 19:24AgnieszkaZet411496Od A do Zet (nabytego)www.odadozet.salon24.pl
...


Agnieszko,

odściskuję Cię serdecznie... :)
Biegnij dalej!

2008-06-14 19:47prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


prowincjałka: dzięki za haiku.

"Staropolanka" zawiera za dużo uranu. Dlatego ja już od marca piję "Wysowiankę".

2008-06-15 07:37k.s.i.a.0970
...


Pani Łyżeczka

Łyżeczko, w odpowiedzi napisałam do Ciebie:
"Nie bez przyczyny Antoni Kępiński znalazł się w Twoim profilu".

W czasie wizyty na Twoim blogu zorientowałam się, że pomyliłam Kazimierza Dąbrowskiego (którego słów użyłaś jako motta swojego bloga) z Antonim Kępińskim... Trzydzieści lat temu obaj (w swoich publikacjach) byli moimi przewodnikami po meandrach psychiki... Stąd ta pomyłka :)

2008-06-15 13:24prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Prowincjałko

A ja zastanwiałam się, czy nie pomyliłaś przypadkiem mnie z innym blogerem, więc siedziałam cicho. Ale, jak widzę, jednak chodziło o porozumienie między nami (pal sześć nazwiaska autorów).

2008-06-15 22:03Pani Łyżeczka1522680Codzienność posrebrzanawww.panilyzeczka.salon24.pl
...


chciałbym coś poradzić

ale...

Są rzeczy ładnie napisane, do dobrego się poczucia (też ważne) i są rzeczy konkretne.

Trzymaj się konkretu.

2008-06-16 06:15tichy311589okruhywww.okruhy.salon24.pl
...


tichy

Tak, wiem.
I wiem, że rzeczywistość jest wielowymiarowa.

:)

2008-06-16 09:14prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl
...


Prowincjałko :)

Życzę z całego serca, żeby się wszystko ku lepszemu obróciło, a dno czasem bywa świetnym odbiciem, coś o tym wiem :)

Powodzenia :)

Pozdrawiam serdecznie,

2008-06-18 21:16Kocic47330kocicowo+www.kocicowo.salon24.pl
...


Kocicu z Kocicowa (z Plusem),

Póki życia, póty nadziei. Jestem na plus!

Dzięki, i pozdrawiam równie serdecznie :)

2008-06-18 21:36prowincjałka461732piszę siebie. robię swojewww.prowincjalka.salon24.pl



TEKST - tutaj


.